Lad en professionel designer forestå dit logo design

25 February 2020
Astrid Pedersen

editorial

Et stærkt og genkendeligt logo er en vigtig del af en virksomheds markedsførings strategi. Hvis du ønsker, at din virksomhed skal være nem at identificere – og stikke ud fra mængden af lignende virksomheder – er det nødvendigt at få udført et professionelt logo design.

I det ideelle logo går farver, form og indhold op i en højere enhed, og det vel designede logo formår på én og samme tid at afspejle virksomhedens DNA og at fungere som vejviser for potentielle kunder og samarbejdspartnere – lidt lige som de kendte, universelle piktogrammer på vejskilte og lignende.

Et eksempel på et utroligt stærkt logo, som i den grad har sat sig fast i den kollektive bevidsthed på et globalt plan, er McDonalds. Lige gyldigt hvor i verden, du befinder dig, vil et stort gult M betyde, at her kan du få et hurtigt, standardiseret burger måltid.

Et andet eksempel på et logo, som har fået ikonisk status over hele kloden, er Macintosh’ æble. Selv om æblet intet har at gøre med produkterne, og selv om man ikke kender historien bag logoet (som i nogen grad kan sammenkæde produkt og logo), er man ikke i tvivl, når en telefon, en computer eller anden elektronisk enhed er forsynet med et lysende eller skinnende æble med et tydeligt bidemærke.

Hvem kan hjælpe mig med et professionelt logo design?

Ønsker du et lækkert og anvendeligt logo til din virksomhed, bør du således kontakte et bureau som har speciale inden for udvikling og design af firma logoer. Hos Logoshop kan du altid få en uforpligtende snak om dit behov for logo design. Har du selv idéer til dette, vil Logoshop selvfølgelig inddrage disse i design processen – og så har Logoshop den store fordel, at firmaet kan levere funktionelt og stærkt logo design til billige priser.

Du kan få et tilbud på logo design på Logoshop.dk