Få hjælp til opgaver i forbindelse med rydning af dødsbo

07 February 2019
Astrid Pedersen
image

editorial

Ved et dødsfald i familien er der meget at tænke på. Du kan blandt andet som efterlevende være udsat for selv at skulle træffe alle de nødvendige arrangementer i forhold til bisættelse og afskeds ceremoni, samtidig med at arv og gæld skal fordeles. Der ud over skal diverse bankkonti indløses, forsikringer og pensions ordninger skal opsiges, og abonnementer skal deaktiveres. Som om alt dette praktiske arbejde ikke var slemt nok, når man står midt i sorgen og savnet af den afdøde, er der også et dødsbo, som skal ryddes. Og her kan det tilråeds, at du opsøger professionel hjælp.

Hvorfor skal jeg have hjælp til rydning af dødsbo?

Det kan godt være rigtig hårdt at stå med ansvaret for rydning af dødsbo, hvis der er tale om enten nær familie (hvor det måske er eens eget barndomshjem, som skal tømmes), eller det handler om et meget omfattende dødsbo med mange tunge – og eventuelt værdifulde – effekter iblandt.

Hvis man er meget få om opgaven – eller måske endda helt alene – kan det således godt betale sig at få professionel hjælp fra en erfaren marskandiser. Han eller hun kan nemlig hjælpe dig med alt fra vurdering af eventuelle værdifulde effekter til bortskaffelse af møbler eller løsøre uden monetær værdi. Du slipper for at skulle tænke på transporten til genbrugspladsen, og du behøver ikke at skulle bekymre dig om selv at forestå salg eller bortauktionering af de mange genstande.

Med en dygtig marskandiser er du garanteret en retfærdig behandling, når det handler om vurdering af dødsbo og den efterfølgende rydning – og den afdødes effekter og bolig vil ligeledes blive behandlet med respekt og diskretion. På dødsbo-rydning.dk kan du læse meget mere om, hvordan en rydning af dødsbo fungerer, og hvorledes du skal gribe projektet an. Her kan du også kontakte en dygtig og erfaren marskandiser med mange års erfaring inden for rydning af dødsbo.